عباس سلیمی‌نمین در گفت‌وگویی مشروح با «جام‌جم» مطرح کرد:

خودآگاهی ملی از نهضت نفت تا عبور از بلوای ۱۴۰۱

باتوجه به اینکه پهلوی‌ها می‌دانند پشتوانه مردمی ندارند، هر گاه فشارهای استکبار علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران اوج می گیرد پهلوی ها دوباره به هوس حکومت در ایران می افتند و امروز بازمانده پهلوی اموال غارت شده ایرانیان را برای براندازی هزینه می‌کند و با استکبار جهانی هم راستا شدند که این نیز حکایت از وابستگی این خاندان منحوس به بیگانگان دارد.
کد خبر: ۱۴۰۰۸۸۳

به گزارش جام جم آنلاین از پایگاه خبری تحلیلی رادیو گفت‌وگو، در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در تمام این سال‌ها دشمن تلاش‌هایی برای براندازی و ایجاد مانع برای پیشرفت انقلاب اسلامی کرده است.

نسل امروز تصویری از قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی ندارد و این جریان تطهیر پهلوی برای این نسل فعال شده است لذا دشمن و رسانه های غربی روی پهلوی ها تمرکز کردند.

به همین منظور در برنامه «امواج شبهه» با حضور دكتر سید اسد رجبی(فعال و تحلیلگر حوزه رسانه)، دكتر محمد نجفی برزگری(كارشناس حوزه رسانه) و ارتباط تلفنی با موسی حقانی(رئیس پژوهشكده تاریخ معاصر ایران) به موضوع بررسی چرایی میدانداری مبلغان پهلوی و سلطنت‌طلبان در فضای مجازی و بایسته‌های مقابله با آن پرداخته شد.

جنگ تمام عیار دشمن با هدف تطهیر پهلوی در فضای مجازی

دكتر سید اسد رجبی، فعال و تحلیلگر حوزه رسانه پیرامون چرایی میدان‌داری مبلغان پهلوی و سلطنت‌طلبان در فضای مجازی و بایسته های مقابله با آن گفت: دشمن عمق نفوذ شبکه های اجتماعی را در ایران درک کرده است.

وی افزود: دنیای دیجیتال و نسل جدید حوصله برنامه هایی با مدت زمان بالا را ندارد و باید در مدت کوتاهی پیام را به صورت واضح بدون مقدمه چینی ارائه دهیم.

فعال و تحلیلگر حوزه رسانه اظهار کرد: میدان شبکه های مجازی میدان بازی دشمن است و متأسفانه بدون اینکه به شهروندان آموزش داده باشیم این میدان را برای همه باز کرده‌ایم.

وی افزود: جوانان امروزی به واسطه فضای مجازی بسیار در مطالعه بی‌حوصله شده و در پی پیام های کوتاه است.

رجبی ضمن اشاره به جنگ تمام عیار دشمن در فضای مجازی تصریح کرد: این عوامل باعث شده که امروز جریان متولی تطهیر پهلوی، فضای مجازی را برای رساندن پیام به مخاطب انتخاب کند.

وی افزود: رسانه‌ها در بازنمایی و مقایسه وضعیت آن دوران قبل انقلاب و دوران پهلوی در زمینه بهداشت، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و چگونگی امکانات مردم فعال نشدند.

ضرورت پرداخت رسانه‌‌ای به مقایسه دوران پهلوی و انقلاب اسلامی

در ادامه نیز دكتر محمد نجفی برزگری، كارشناس حوزه رسانه پیرامون چرایی میدان‌داری مبلغان پهلوی و سلطنت‌طلبان در فضای مجازی و بایسته های مقابله با آن گفت: جامعه ایرانی پس از انقلاب اسلامی به فضاهای اقتصادی به صورت اشباه پرداخته و به افکار جوانان به شیوه های به روز پرداخته نشده است.

وی با بیان اینکه حقیقت در عالم واقع وجود دارد اما واقعیت به افراد جلوه می دهند افزود: اگر خاندان پهلوی از سوی فضای مجازی و رسانه‌ها تطهیر می شود به این دلیل است که واقعیتی را جلوه می‌دهد که نسل امروز به آن حقیقت سروکار ندارد یعنی فراموش کرده که چه اتفاقاتی در تاریخ چهل سال و سلطنت پهلوی صورت گرفته است.

این كارشناس حوزه رسانه ضمن تأکید بر این مطلب که باید حوادث تاریخی در حافظه تاریخی جوانان مرور شود اظهار کرد: شاهنشاهی در ادبیات علوم سیاسی برابر با دیکتاتوری یک خاندان بر مردم است و جمهوری مرتبه‌ای بالاتر از پادشاهی است اما سردمداران حکومت سابق در حال روایت معکوس از ایران بدون هیچ توجیه هستند.

وی با اشاره به اینکه بالغ بر 350 میلیارد دلار توسط پهلوی به سرقت رفته است افزود: یک دیکتاتور اگر خدمت هم داشته باشد چون این حکومت بر اساس نظر مردم نبوده و بر پایه ظلم به مردم است، ارزشی ندارد.

نجفی برزگری با تشریح این مطلب که امروز عده ای دستاوردهای حکومت پهلوی را در رسانه ها برجسته می کنند ادامه داد: در سال 1356 در مراکز استان‌های کشور دستگاه‌های معمولی پزشکی امروزی مانند سی‌تی‌اسکن نداشتیم، در همین سال کودکانی که در لحظه تولد به دلیل کمبود امکانات فوت می کردند قابل مقایسه نیست.

وی افزود: با افرادی مواجه هستیم که برخی نقاط شهری مانند تهران را به عنوان تصویر تمام کشور ارائه می دهند، در حالیکه در همان زمان برای هر محله شیرهای آب عمومی برای استفاده مردم وجود داشت.

این كارشناس حوزه رسانه تصریح کرد: رسانه‌ها در بازنمایی و مقایسه وضعیت آن دوران قبل انقلاب و دوران پهلوی در زمینه بهداشت، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها و چگونگی امکانات مردم فعال نشدند.

وی با بیان اینکه رضاشاه با کودتایی علیه خاندان قاجار روی کار آمد و از ابتدا این حکومت پهلوی مشروعیت نداشت افزود: مردم با هزاران شهید و تحمل فشارهای سنگین حاضر شدند پای تغییر حکومت پهلوی بمانند و استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را پیش گرفتند.

نجفی برزگری خاطرنشان کرد: کشوری که از خودش استقلال نداشته باشد برای زیرساخت‌ها و فعالیت‌های علمی در راستای پیشرفت عمل نخواهد کرد و استعمار جهانی اصلا اجازه این را نخواهد داد لذا در دوران پهلوی نیز با در اختیار قرار دادن پول نفت به بانک‌های آمریکایی هواپیما و امکانات آنها را دریافت می‌کردیم.

وی افزود: قرار است به برکت انقلاب اسلامی نظرات مردم در چارچوب اسلام اجرایی شود و مردم مسلمانان حکومت کنند و پیرامون سرنوشت خودشان تصمیم‌گیر خواهند بود اما آزادی به معنای از هم گسیختگی نیست و باید دارای چارچوب باشد.

هزینه اموال غارت شده ایرانیان در همدستی بازمانده پهلوی و غرب برای براندازی

در ادامه موسی حقانی، رئیس پژوهشكده تاریخ معاصر ایران طی ارتباط تلفنی پیرامون چرایی میدان‌داری مبلغان پهلوی و سلطنت‌طلبان در فضای مجازی و بایسته های مقابله با آن ضمن اشاره به خیال خام و سودای بازگشت به ایران و به دست گرفتن قدرت از سوی پهلوی گفت: در ماجرای «وکالت می دهم» اختلاف بین اپوزسیون خارج از کشور رخ داده و هیچ گاه شکل نمی گیرد.

وی افزود: برخی از افرادی که چشم خودشان را بر حقایق آن دوران بستند و در پی وکالت دادن به پهلوی هستند که عمدتاً زخم خورده همان دوران پهلوی هستند و از وقایع تاریخی اطلاع دارند.

رئیس پژوهشكده تاریخ معاصر ایران با اعلام اینکه رژیم پهلوی به واسطه انقلاب بزرگ مردمی از سر راه برداشته شد اظهار کرد: انقلاب اسلامی مانند رژیم پهلوی با کودتای بیگانگان در سال 1299 و 1332 روی کار نیامده است و لطماتی که کشور و مردم در این دوره متوجه شدند هیچ وقت از یاد تاریخ نخواهد رفت.

وی افزود: شاید نسل جوانی که کمتر با تاریخ انس دارد در ابتدای امر فریب شعارهای دشمن را بخورد ولی همین افراد با مطالعه و روشنگری در این حوزه متوجه ناکارآمدی رژیم ضد مردمی پهلوی می شوند.

حقانی ادامه داد: هر گاه فشارهای استکبار علیه ملت و انقلاب اسلامی ایران اوج می گیرد پهلوی ها دوباره به هوس حکومت در ایران می افتند؛ بازمانده امروز پهلوی اموال غارت شده ایرانیان را برای براندازی هزینه می‌کند و با استکبار جهانی هم راستا شدند که این نیز حکایت از وابستگی این خاندان منحوس به بیگانگان دارد.

وی افزود: پهلوی‌ها می‌دانند پشتوانه مردمی ندارند و برای همین به قدرت‌های بیگانه متوسل می‌شوند و با حاشیه رفتن کشورهای غربی و با حضور همه‌جانبه مردم در دفاع از انقلاب اسلامی این عناصر هم به حاشیه خواهند رفت.

رئیس پژوهشكده تاریخ معاصر ایران تصریح کرد: مشخص شده شعارهایی که در برخی اغتشاشات سر داده شده اساساً جریانی در پی بازگشت پهلوی نیست و اکثر این افراد به اشکال مختلف تطمیع شدند و یا با ناآگاهی گمان دارند با بازگشت پهلوی ایران پیشرفت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه فاصله خدمات انقلاب اسلامی به مردم با کل دوران قاجار و پهلوی قابل مقایسه نیست افزود: دشمنان امروز برآوردی از سقوط پهلوی نداشتند ولی ایران تا 1357 با وضعیت خوب مالی یکی از بدهکارترین کشورهای جهان محسوب می شد و شرایط نابسامانی از نظرزیرساختی داشتیم در حالیکه می‌توانستند تمام زیرساخت های ایران را با پول نفت پهلوی ایجاد کنند.

برنامه «امواج شبهه» گفتگویی تخصصی پیرامون ماهیت‌ شناسی و رفتارشناسی رسانه‌های فارسی‌ زبان بیگانه است که با هدف روشنگری و افشای تکنیک‌های رسانه‌ای است ،روزهای یكشنبه و سه‌شنبه ساعت ۱۶ به مدت ۶۰ دقیقه از آنتن این شبكه به نشانی موج اف‌ام ردیف ۱۰۳,۵ مگاهرتز پخش می شود.

علاقمندان می‌توانند نظرات خود را از طریق سامانه پیامكی ۳۰۰۰۰۱۰۳۵ و شماره ۰۹۰۳۹۱۳۴۷۴۴ در پیام رسان های مجازی به اشتراک بگذارند. این برنامه به سردبیری دكترعلیرضا داودی، نویسندگی و تهیه كنندگی سیده فاطمه شعار بر روی آنتن می رود؛ همچنین مصطفی صادقی كارشناس مجری، زهرا شکوری هماهنگی برنامه، فاطمه عبدالوند و احمد یوسفی به عنوان آیتم ساز در این برنامه حضور دارند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها